Jeg fik markant mindre angst da jeg….

Jeg fik markant mindre angst da jeg….

Læserbrev!

Efter mange år med en masse forskellig selvhjælp og behandlere, har jeg lavet en længere huskeliste over punkter som alle sammen bidrager til hvordan min angst er blevet markant mindre.

Måske du kan bruge nogle af nedenstående tips.

Jeg fik mindre angst da jeg:

1. Lærte at trække vejret helt ned i maven i stedet for overfladisk. (øvelser morgen og aften).

2. Kun sagde ja til aftaler som jeg dybest set gerne ville.

3. Droppede helt at drikke kaffe.

4. Lærte at benytte tankefeltterapi.

5. Stoppede med at have så høje forventninger til mig selv.

6. Da jeg lærte at fokusere på dagen i dag. Det er ligegyldigt om du havde angst i går fordi det er tilbage i fortiden. Hver dag er muligheden for en ny
begyndelse. Hvis du er sur en dag, så ser du jo heller ikke dig selv som sur hver eneste dag.

7. Da jeg fandt den helt rigtige body-sds behandler som kunne få mig til at løsne op samt græde.

8. Da jeg stoppede med at få store tømmermænd.

9. Sørgede for at spise små måltider i løbet af dagen.

10. Sørgede for at lave motion 3-4 gange om ugen, uanset tempo/hårdhed.

11. Var åben til mine omgivelser omkring at ofte føle angst.

12. Sørgede for at ikke have så mange udgifter, så jeg kunne lave det som jeg havde lyst til arbejds-mæssigt.

13. Generelt stoppede med at være så ivrig efter at få det gode og perfekte liv, men bare tage dagene som de kom.

14. Da jeg indså at min angst ikke var unik, men hver femte dansker kommer til at få det i løbet af livet.

15. Indså at hvis jeg tænkte på min angst hver dag og læste en masse om at komme den til livs, så var det med til at forstærke angsten. Giv slip og stop med at lomme analysere hvad der dog er galt og hvordan du kan få det bedre. Prøv i stedet for at tænke på de gode ting i livet og hvis angsten banker på døren, så fokuser på dit åndedræt i stedet for katastrofe tankerne.

16. Stoppede med konstant være på de sociale medier og være vidne til andres ”lykkelige liv” da dette ubevidst øgede presset og forventningerne til mig selv og hvad jeg skulle opnå.